15 April 2009

wang rakyat diguna untuk 'puji' Rosmah?

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 15 April (Hrkh) - Demi memuji dan 'memuja' isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, Kerajaan Negeri Sembilan didakwa membelanja sejumlah RM45,786.00 membeli iklan di sebuah akhbar arus perdana.

Iklan satu muka itu telah dibeli oleh Kerajaan Negeri Sembilan untuk 'memuja' Rosmah yang sudi melawat daerah Rembau.

Ketika ramai pihak sedang memberikan tumpuan ke Bukit Selambau, Batang Ai dan Bukit Gantang pada 7 April lalu, Rsomah telah melawat Pusat Anak Permata Negara di Chembong, Rembau.

Menurut sumber akhbar itu harga iklan untuk memuja Rosmah itu sahaja sudah berharga RM45,786.00

Demikian didedahkan Ahli Majlis Tertinggi KeADILan Badrul Hisham dalam blognya yang mengecam Kerajaan Negeri Sembilan kerana membazirkan sebegitu besar jumlah wang rakyat hanya untuk memuja dan mengambil hati isteri seorang Perdana Menteri .

"....bagaimana dengan iklan di akhbar lain?

"Itu tidak termasuk berapa perbelanjaan banner sambutan, bendera (termasuk kos pemasangan) dan lain persiapan yang dibazirkan," katanya yang juga dikenali sebagai 'Chegubard'.

Sementara itu beliau juga turut menyatakan bahawa Kerajaan Negeri Sembilan di bawah Menteri Besar yang sama pernah dilaporkan dalam Laporan Audit Negara bahawa pernah melakukan penyelewengan dengan menggunakan wang untuk rakyat miskin dan peruntukan lain untuk mengubah suai dapur rumahnya dan membuat 'banner' ucapan dan sambutan. - azm/mks._

0 ulasan:

Berkenan Blog MayaLink

Blog ini menyediakan pelbagai pautan untuk kemudahan dalam pelbagai cabang termasuk Agama, Politik, Teknologi Maklumat, Download.

Kami membawakan kepada anda pautan percuma. Sekiranya terdapat mana-mana pautan yang mempunyai ralat sila beritahu kami untuk dikemaskini.

Anda juga dipelawa memberi pautan laman anda atau laman yang anda minat dan selalu lawati, atau laman-laman yang anda rasa patut untuk dipaparkan di sini.

Sebarang reaksi anda, sila tinggalkan pesanan, komen, cadangan di ruang sembang yang disediakan.

Penafian :
Kami tidak bertanggungjawab atas sebarang kerugian pihak lain atas link yang terdapat dalam blog ini. Sebarang penggunaan sebarang link adalah tanggungjawab sendiri.

MADU SIDR YAMAN

MADU SIDR YAMAN
Berkhasiat, Bermutu ( Klik Gambar di atas)

TONER MATA AINUN THERAPHY

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP